CZ EN Translate
Menu

Požadované informace:

1. Jaký byl počet přepočtených pracovníků v organizační jednotce zabývající se agendou ekologických daní v letech 2013 - 2015?

2. Jaká konkrétní náplň činnosti byla předmětem těchto pracovníků v letech 2013 - 2015?

3. V jaké výši byly vynaloženy mzdové náklady v letech 2013 - 2015 na tyto pracovníky včetně pojistného zaplaceného zaměstnavatelem? V případě, že nelze tyto údaje sdělit, prosím alespoň o informace o zařazení zaměstnanců do platové třídy.

4. Byly v souvislosti s výběrem či správou ekologických daní provedeny nějaké investice, nákup zařízení, nákup externích služeb atd.? Pokud ano, jaká byla jejich hodnota pro roky 2013 – 2015?

5. Je vedena evidence týkající se opotřebení IT vybavení pro účely daňových oddělení CÚ? Pokud ano, jaká je zhruba roční hodnota tohoto opotřebení poměrně připadající na výkon činnosti souvisejících se správou a výběrem ekologických daní?

6. V souvislosti s elektronizací daňové správy. Jaké možnosti mohou využít plátci ekologických daní? Je vedena evidence o frekvenci jejich využívání? (např. kolik daňových přiznání bylo podáno elektronickou formou?)

7. Byly v minulosti provedeny studie o efektivnosti ekologických daní nebo o výše vyvolaných nákladů na straně daňového subjektu? Pokud ano, uveďte prosím jaké a k jakým výsledkům dospěly.

Poskytnutá odpověď:

  1. Výběrem ekologických daní a dalšími s tím spojenými úkony se zabývá oddělení Daňové celního úřadu, v rámci stanovené působnosti v oblasti správy daní, ať už v agendách samotné správy daní, daňového dozoru, registrací, případně v rámci dalších činností z agendy nedaňových kontrol, a oddělení Právních a správních činností, které vede povolovací řízení. Vzhledem k tomu, že tyto činnosti jsou u zmíněných organizačních útvarů vykonávány společně s dalšími činnostmi, nelze samostatný výčet týkající se pouze správy ekologických daní použít. Správu daní vykonávalo průměrně 15 celníků zařazených ve služebním poměru podle zákona č. 361/2003 Sb., o služebním poměru příslušníků bezpečnostních sboru, ve znění pozdějších předpisů.
  2. V rámci zajištění agendy v oblasti správy ekologických daní je, obdobně jako v rámci činností týkajících se správy spotřebních daní, vykonáván celý komplex administrativních a kontrolních činností. Jedná se zejména o tyto činnosti: Příjem a kontrola správnosti došlých podání, zahájení postupu k odstranění pochybností v případě zjištění konkrétních pochybností o správnosti, průkaznosti nebo úplnosti či pravdivosti údajů uvedených v došlých podáních, vydání výzev k odstranění vad podání, vydání rozhodnutí o zastavení řízení, rozhodnutí o prodloužení lhůty na základě žádosti subjektu a rozhodnutí o navrácení lhůty v předešlý stav, včetně kontroly úhrady příslušného správního poplatku, vydání výzev k doplnění údajů v podané přihlášce k registraci daňového subjektu, dožádání dalších správců daně, příp. dalších útvarů celní správy v případech ověření skutečností nezbytných pro správu daně, realizace místních šetření a vyhledávací činnosti správce daně, realizace ověřování plnění a trvání stanovených podmínek pro příslušnou registraci, vydávání povolení včetně ověřování plnění podmínek stanovených v příslušných povoleních, vydání oznámení o zahájení daňového řízení, vydání výzev k podání řádných a dodatečných daňových přiznání, administrace protokolů o ústním jednání, o výslechu svědka v rámci správy daní apod., vydání platebních výměrů, vydání platebních výměrů na úrok z prodlení, sepisování úředních záznamů správce daně a dalších úředních sdělení, žádostí a vyrozumění jiným správcům daně a daňovým subjektům apod., příjem a vyřizování žádostí jiných správců daně o převedení evidovaných přeplatků na úhradu jimi evidovaných nedoplatků dotyčných daňových subjektů, realizace příslušných předpisů na osobních daňových účtech daňových subjektů, kontrola stavu osobních daňových účtů daňových subjektů za účelem ověření, byla-li daňová povinnost včetně příslušenství uhrazena povinnou osobou ve lhůtě splatnosti, vydání vyrozumění o nedoplatku, vydání zajišťovacích příkazů, postoupení příslušné části daňového spisu a další dokumentace oddělení vymáhání k zahájení daňové exekuce, vedení daňového spisu a realizace dalších úkonů v souvislosti s výkonem spisové a skartační služby.
  3. Celníci pracující na oddělení Daňovém a oddělení Právních a správních činností celního úřadu jsou zařazeni průřezově v 5. až 8. tarifní třídě, dle nařízení vlády č. 104/2005 Sb., kterým se stanoví katalog činností v bezpečnostních sborech.
  4. Celní úřad v souvislosti se správou ekologických daní neprovedl žádné investice.
  5. Celní úřad nevede evidenci opotřebení IT vybavení. Náklady na opotřebení IT vybavení nelze určit, protože při správě ekologických daní jsou používány aplikace (ME-SPD, RDS), které jsou primárně využívány při správě spotřebních daní. Detailní vyčíslení nákladů připadajících výhradně na oblast energetických daní tak není možné.
  6. Obdobně, jako v dalších oblastech, mohly subjekty i v případě ekologických daní využít při zpracování a podání daňového přiznání inteligentní formuláře (ZFO) umožňující přímé vyplnění a přímé odeslání přes datovou schránku nebo e-podatelnu správci daně, interaktivní PDF soubory (PDFa) umožňující po otevření přímé vyplnění, následně lze tyto soubory uložit a odeslat jako přílohu datovou schránkou nebo neaktivní PDF soubory (PDF), které je třeba vytisknout, ručně nebo strojově vyplnit, naskenovat a následně odeslat jako přílohu datovou schránkou. Samostatnou evidenci o frekvenci využívání elektronického podávání daňových přiznání celní úřad nemá (celní úřad přijal v roce 2013 celkem 897 daňových přiznání, z toho 415 elektronicky, v roce 2014 pak 888 daňových přiznání, z nich 374 elektronicky, a v roce 2015 na 954 daňových přiznání, ze kterých 875 bylo podáno elektronicky). 
  7. Celní úřad neprováděl studie o efektivnosti ekologických daní a nákladech na straně daňového subjektu.
Stránka byla publikována dne: 11.04.2016 13:11
Skočit na začátek stránky