CZ EN Translate
Menu

Žádost-o-informace-dle-zákona-č-106-1999-Sb.,-o-svobodném-přístupu-k-informacím-1-2016-

​Otázky v žádosti:

1. Jaký byl počet přepočtených pracovníků v organizační jednotce zabývající se agendou ekologických daní v letech 2013 – 2015?

2. Jaká konkrétní náplň činnosti byla předmětem těchto pracovníků v letech 2013-2015?

3. V jaké výši byly vynaloženy mzdové náklady v letech 2013-2015 na tyto pracovníky včetně pojistného zaplaceného zaměstnavatelem? V případě, že nelze tyto údaje sdělit, prosím alespoň o informace o zařazení zaměstnanců do platové třídy.

4. Byly v souvislosti s výběrem či správou ekologických daní provedeny nějaké investice, nákup zařízení, nákup externích služeb atd.? Pokud ano, jaká byla jejich hodnota pro roky 2013-2015?

5. Je vedena evidence týkající se opotřebení IT vybavení pro účely daňových oddělení CÚ? Pokud ano, jaká je zhruba roční hodnota tohoto opotřebení poměrně připadající na výkon činností souvisejících se správou a výběrem ekologických daní?

6. V souvislosti s elektronizací daňové správy. Jaké možnosti mohou využít plátci ekologických daní? Je vedena evidence o frekvenci jejich využívání? (např. kolik daňových přiznání bylo podáno elektronickou formou?)

7. Byly v minulosti provedeny studie o efektivnosti ekologických daní nebo o výše vyvolaných nákladů na straně daňového subjektu? Pokud ano, uveďte prosím jaké a k jakým výsledkům dospěly.

 

Odpověď povinného subjektu:

Ad 1)

Ppovinný subjekt sděluje, že ekologickými daněmi se zabývají pracovníci tři odborů. Na odboru daní bylo v inkriminovaném období zařazeno průměrně 23,64 příslušníků. Správa ekologických daní je však pouze jednou z několika spotřebních daní, jež celní úřad spravuje. Povinný subjekt tak pouze odhaduje, že se jí na tomto odboru zabývají 3 % zaměstnanců, což je v přepočteném stavu 0,7092 zaměstnance. Další činnosti v agendě ekologických daní vykonává oddělení daňových kontrol. V požadovaném období však žádnou kontrolu s tímto zaměřením jeho pracovníci neprovedli. Dva zaměstnanci v rozsahu přibližně jednoho procenta doby služby se zabývali ekologickými daněmi také na právním odboru, přičemž jeden z nich začal pracovat až v průběhu roku 2015. Počet přepočtených pracovníků na tomto odboru je tedy 0,0119.

 

Ad 2)

V rámci zajištění agendy v oblasti ekologických daní vykonávali pracovníci povinného subjektu v letech 2013 – 2015 celý komplex administrativně kontrolních činností. Jednalo se zejména o tyto aktivity: příjem a kontrola správnosti došlých podání, zahájení postupu k odstranění pochybností v případě zjištění konkrétních pochybností o správnosti, průkaznosti nebo úplnosti či pravdivosti údajů uvedených v došlých podáních, vydání výzev k odstranění vad podání, vydání rozhodnutí o zastavení řízení, rozhodnutí o prodloužení lhůty na základě žádosti subjektu a rozhodnutí o navrácení lhůty v předešlý stav, včetně kontroly úhrady příslušného správního poplatku, vydání výzev k doplnění údajů v podané přihlášce k registraci daňového subjektu, různá dožádání dalších správců daně, příp. dalších útvarů celní správy v případech ověření skutečností nezbytných pro správu daně, realizace místních šetření a vyhledávací činnosti správce daně, realizace ověřování plnění a trvání stanovených podmínek pro příslušnou registraci, včetně ověřování plnění podmínek stanovených v příslušných povoleních, vydání oznámení o zahájení daňového řízení, vydání výzev k podání řádných a dodatečných daňových přiznání, administrace protokolů o ústních jednáních, o výslechu svědka v rámci správy daní, apod., vydání povolení k nabytí osvobozeného plynu, elektřiny a pevných paliv osvobozených od daně, vydání povolení k nabytí plynu, elektřiny a pevných paliv bez daně, vydání platebních výměrů, vydání platebních výměrů na úrok z prodlení, sepisování úředních záznamů správce daně a dalších úředních sdělení, žádostí a vyrozumění jiným správcům daně a daňovým subjektům apod., příjem a vyřizování žádostí jiných správců daně o převedení evidovaných přeplatků na úhradu jimi evidovaných nedoplatků dotyčných daňových subjektů, realizace testů vratitelnosti přeplatku, realizace příslušných předpisů na osobních daňových účtech daňových subjektů, kontrola stavu osobních daňových účtů daňových subjektů za účelem ověření, byla-li daňová povinnost včetně příslušenství uhrazena povinnou osobou ve lhůtě splatnosti, vedení daňového spisu, zakládání dokumentů do spisu, vytváření typových a věcných spisů v příslušné aplikaci celní správy, zařazování a práce s jednotlivými čísly jednacími, realizace dalších úkonů v souvislosti s výkonem spisové a skartační služby.

 

Ad 3)

Mzdové náklady, včetně pojistného na sociální a zdravotní pojištění hrazené zaměstnavatelem, v období let 2013 - 2015 činí 1 049 937 Kč.

 

Ad 4)

V souvislosti s výběrem či správou ekologických daní povinný subjekt neeviduje žádné samostatně vyčíslitelné investice, nákup zařízení nebo nákup externích služeb.

 

Ad 5)

Povinný subjekt nevede ve vztahu k agendě ekologických daní evidenci opotřebení IT vybavení.

 

Ad 6)

Zákon č. 280/2009 Sb., daňový řád, ve znění pozdějších předpisů, v § 72 odst. 4 stanovuje tomu, kdo má zpřístupněnou datovou schránku nebo zákonem uloženou povinnost mít účetní závěrku ověřenou auditorem, podávat daňová přiznání pouze prostřednictvím datové schránky. Celní úřad pro Pardubický kraj Vám sděluje možné způsoby podání v rámci ekologických daní:

• inteligentní formuláře (ZFO) - umožňují přímé vyplnění a přímé odeslání přes datovou schránku nebo e-podatelnu správci daně; výhodou inteligentního formuláře je rovněž to, že po jeho vyplnění jej lze uložit do souboru XML, který obsahuje uvedené podání ve formě datové zprávy, jež je ve formátu a struktuře stanovené Ministerstvem financí; opětovným načtením XML souboru lze obsah formuláře měnit, opětovně ukládat a kdykoliv z něj vytvořit soubor PDF,

• interaktivní PDF soubory (PDFa) - umožňují po otevření přímé vyplnění, následně lze tyto soubory uložit a odeslat jako přílohu datovou schránkou,

• neaktivní PDF soubory (PDF) - neumožňují přímé vyplnění po otevření, formulář je třeba vytisknout, ručně nebo strojově vyplnit, naskenovat a  následně odeslat jako přílohu datovou schránkou.

Povinný subjekt eviduje v rámci správy ekologických daní podání fyzických osob, jež nemají povinnost mít zpřístupněnou datovou schránku, v jednotkách případů. Elektronické podání daňového přiznání za Vámi sledované období tedy dosahuje v průměru 99 %.

 

Ad 7)

Výkon činností povinného subjektu v rámci ekologických daní vychází z ustanovení zákona č. 261/2007 Sb., o stabilizaci veřejných rozpočtů, ve znění pozdějších předpisů, který zahrnuje daně ze zemního plynu, pevných paliv a elektřiny a dále z úkonů prováděných procesně dle zákona č. 280/2009 Sb., daňový řád, ve znění pozdějších předpisů.  Ke studiu efektivnosti ekologických daní nebo výši vyvolaných nákladů na straně daňového subjektu povinný subjekt dosud nepřistoupil.

 

 

Stránka byla publikována dne: 21.04.2016 13:03
Skočit na začátek stránky