Pojmenování (název) |
Podání podnětu orgánům Celní správy České republiky |
Základní informace k životní situaci |
Každá fyzická nebo právnická osoba je oprávněna upozornit na negativní jevy v jakýchkoliv oblastech činnosti CS ČR nebo na jednání příslušníka či občanského zaměstnance CS ČR, naplňující znaky trestného činu, správního deliktu nebo kázeňského přestupku. |
Kdo je oprávněn v této věci jednat (podat žádost apod.) |
V této věci je oprávněna jednat každá fyzická nebo právnická osoba. |
Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace |
Pro podnět platí, že nemá striktně určeny požadované náležitosti a může být podán i anonymně. |
Jakým způsobem zahájit řešení životní situace |
Podnět se podává u celního orgánu, kterého se věcně a místně týká. Podnět lze podat písemně, ústně do protokolu, datovou zprávou nebo anonymně. |
Na které instituci životní situaci řešit |
Podnět lze podat u libovolného celního orgánu (místně příslušný celní úřad, územní pracoviště, popř. Generální ředitelství cel). Pokud celní orgán není věcně nebo místně příslušný k vyřízení, stížnost bezodkladně postoupí příslušnému správnímu orgánu, do jehož působnosti vyřízení náleží. |
Kde, s kým a kdy životní situaci řešit |
Podněty přijímají všechny útvary CS ČR v pracovní době. V případě ústního podání se s podatelem sepíše úřední záznam. Podnět lze též podat prostřednictvím protikorupční eMailové adresy korupce@cs-mfcr.cz nebo na bezplatné protikorupční telefonní lince CS ČR 800 232 222. |
Jaké doklady je nutné mít s sebou |
V případě ústního jednání průkaz totožnosti, v písemném styku je třeba v případě fyzické osoby uvést celé jméno (jméno a příjmení), datum narození, místo trvalého pobytu, popřípadě jinou adresu pro doručování. V případě fyzické osoby podnikatele a v případě právnické osoby další identifikační údaje v souladu se správním řádem. |
Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici |
Žádné formuláře pro podání podnětu nejsou stanoveny. |
Jaké jsou poplatky a jak je lze uhradit |
Žádné správní ani jiné poplatky nejsou stanoveny. |
Jaké jsou lhůty |
Orgán CS, který podnět přijal, patří-li věc do jeho působnosti, podnět prošetří ve lhůtě 30 dnů ode dne přijetí. |
Podle kterého právního předpisu se postupuje |
Zákon č. 500/2004 Sb., správní řád, ve znění pozdějších předpisů, resp. v souladu s § 12 zákona č. 17/2012 Sb., o Celní správě České republiky. |
Jaké jsou opravné prostředky a jak se uplatňují |
Opravné prostředky nejsou přípustné. |
Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinností |
Žádné sankce nejsou stanoveny. |
Za správnost popisu odpovídá útvar |
Samostatné oddělení 050 Vnitřních činností, Generálního ředitelství cel České republiky. |
Popis je zpracován podle právního stavu ke dni |
21.01.2014 |
Popis byl naposledy aktualizován |
21.01.2014 |
Datum konce platnosti popisu |
"Nestanoveno" |
Autor |
Uhrecká Marcela Bc. |
Elektronická služba, kterou lze využít |
|
Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace |
Ten, vůči němuž obsah podnětu směřuje. |