CZ EN Translate
Menu

Požadované informace:

1) Kdo konkrétně, tedy, který úředník, ze kterého úřadu inicioval předmětné přezkumné řízení. Prosím o kopii listiny, kterou bylo někým iniciováno toto přezkumné řízení.

2) Kdo všechno, tedy které úřady a které osoby přišly do styku s předmětným spisem. Prosím o sdělení jmen, funkcí a ze kterého úřadu byli tito lidé.

3) Kdo konkrétně vydal pokyn k fyzickému vyjmutí věci z archivu.

 

Poskytnutá odpověď:

1) Přezkumné řízení bylo iniciováno na základě zjištění učiněných v rámci prováděné kontrolní činnosti, a to oprávněnými úředními osobami plk. Mgr. Ing. Pavlem Polákem, vedoucím oddělení 311 – Správních činností Brno I Generálního ředitelství cel a pplk. Mgr. Ivou Michálkovou, DiS., právníkem oddělení 311 – Správních činností I Generálního ředitelství cel.  Listinou, kterou bylo iniciováno toto přezkumné řízení, bylo rozhodnutí vydané ve zkráceném přezkumném řízení č. j. 29997/2019-900000-311 ze dne 7. 6. 2019, kterou žadatel již obdržel, a to dne 10. 6. 2019.

 

2) Do styku s předmětným spisem přišly tyto osoby:

a) Celní úřad pro Moravskoslezský kraj

plk. Mgr. Petr Skudrzyk, ředitel celního úřadu, prap. Pavel Labaj, referent celního řízení, oddělení celní Třinec (t. č. referent výkonového zpoplatnění, oddělení 63 – Kontrol zpoplatněných komunikací), pprap. Stanislav Zogata, referent celního dohledu, oddělení Letiště Mošnov (t. č. referent výkonového zpoplatnění, oddělení 63 – Kontrol zpoplatněných komunikací), mjr. Ing. Richard Cieslar, vedoucí oddělení, oddělení 12 - Správního trestání, plk. Mgr. Ing. Dalibor Kubín, zástupce ředitele a vedoucí odboru,
Odbor 1 – Právní, por. Bc. Martin Jendřejek, právník, oddělení 12 - Správního trestání, nprap. Bc. Jan Kofler, právní referent, oddělení 12 - Správního trestání, kpt. Ing. Jiří Hanusek, právník, oddělení 12 - Správního trestání, ppor. Bc. Dalibor Čmiel, vedoucí oddělení, oddělení 63 – Kontrol zpoplatněných komunikací

b) Generální ředitelství cel

plk. Mgr. Milan Poulíček, generální ředitel, plk. Mgr. Roland Bujok, t. č. ředitel Právního odboru, plk. Mgr. Ing. Jiří Utěšený, t. č. zástupce ředitele Právního odboru a vedoucí oddělení Správních činností, plk. Mgr. Petr Mašek, t. č. právník odd. 302,
plk. Mgr. Ing. Pavel Polák, vedoucí oddělení 311 – Správních činností Brno I,
pplk. Mgr. Iva Michálková, DiS., právník oddělení 311 – Správních činností I, Anežka Chromá, administrativní a spisový pracovník, oddělení 311 – Správních činností Brno I,
pplk. Mgr. Miroslav Sojka, právník oddělení 311 – Správních činností I.

3) K fyzickému vyjmutí předmětného spisu z archívu nedošlo nikým, neboť spis celní orgány vedou v souladu se zákonem č. 499/2004 Sb., o archívnictví a spisové službě, ve znění pozdějších předpisů, elektronicky. Tento byl zpřístupněn osobám uvedeným v odpovědi č. 2 tohoto sdělení.  

 

Doplnění 33 375-2/2019-90000-202 ze dne 4. 7. 2019

č.j. 33375/2019-900000-202 a č.j. 31412/2019-900000-202 s názvem „Žádost o vysvětlení a stížnost na neposkytnutí informace"

 

Požadované informace:

„Buď se spis založí do archivu, nebo se nezaloží. Buď je pravomocný, nebo ne. V každém případě jste mi nesdělili, kdo vydal impulz k zahájení kontroly předmětného spisu.

Mám podezření na zneužití pravomoci úřední osoby. Zkuste mi prosím podrobně popsat mechanismus, kterým došlo ke znovuotevření spisu. Vynechejte prosím sdělení typu, že je to z moci úřední. To jistě je. Mě a můj spolek zajímá, jak je možné znovuotevřít věc, když náhodou ve stejné věci přijde na Ministerstvo financí žádost na náhradu škody, kterou způsobili nekompetentní lidé z Celní správy a vzápětí i žaloba na náhradu škody. Mám takovou vizi, že vítr vane z Ministerstva financí, které se dostalo ke spisu, ač to dle Správního řádu není možné a přálo si, abyste věc znovu otevřeli. V tomto případě bych ale už tuto záležitost předal na Policii.

Byl bych rád, kdybyste mi tuto mou domněnku vyvrátili. Bude to asi ale složité, neboť to na sebe

časově neuvěřitelně navazuje. Žádost o přezkum může podat kdokoliv, ale jak ten „kdokoliv" věděl, že má podat právě tuto žádost o přezkum zrovna tohoto spisu? Je ještě spousta nezodpovězených otázek, které se Vaším vysvětlením jistě zodpoví. Dále je velmi zvláštní okruh lidí, kteří přišli se spisem do kontaktu. Je jich celkem 17!!! To jednu dálniční známku řeší obvykle 17 lidí? No třeba mi poskytnete vysvětlení. Rád bych také obdržel všechna písemná pověření osob vyjmenovaných v odstavci b), tedy kdo koho pověřil a proč. V mé kopii spisu tyto pověření nejsou. Je tam pouze pár oprávněných úředních osob. Tak bych tedy rád viděl, kdo, kdy a koho pověřil. A ještě takový hloupý dotaz. To opravdu řeší každé takové podezření z přestupku 17 lidí? Z toho 8 lidí z Generálního ředitelství cel? To v mém případě jde o tak závažnou věc, že to řeší 8 lidí z nejvyššího celního úřadu? Kolik berou mzdu tito lidé? Kolik tedy veřejný rozpočet stálo projednávání této kauzy?"

 

Poskytnutá odpověď:

  1. Uvedené odpovědi v poskytnutých informacích č. j. 33375/2019-900000-202 a č. j. 31412/2019-900000-202 nejsou nijak v rozporu, resp. vzájemně korespondují. Poté, co řízení o přestupku je pravomocně ukončeno, správní spis je uzavřen a v rámci elektronické spisovny evidován po dobu stanovené skartační doby 10 let. Jsou-li spisy evidovány elektronicky, nemůže dojít k jejich fyzickému vyjmutí z archívu.
  2. Žadatel nepožadoval sdělit, kdo vydal impulz k zahájení kontroly předmětného spisu, nýbrž se dožadoval informace „Kdo konkrétně, tedy který úředník, ze kterého úřadu inicioval předmětné přezkumné řízení." Na toto bylo žadateli zodpovězeno již v rámci odpovědi vedené pod č. j. 33375/2019-900000-202.
  3. Ke „znovuotevření spisu" došlo v důsledku prováděného zkráceného přezkumného řízení nadřízeným správním orgánem v smyslu § 98 zák. č. 500/2004 Sb., správní řád, ve znění pozdějších předpisů, v rámci něhož bylo přezkoumáváno pravomocné rozhodnutí Celního úřadu pro Moravskoslezský kraj č. j. 46589-7/2018-570000-12 ze dne 27. 6. 2019.
  4. Celní orgány neevidují žádnou „žádost o přezkum" předmětného spisu ze strany Ministerstva financí ČR ani ze strany nikoho jiného.
  5. Zvýšený počet osob, který přišel s předmětným spisem do kontaktu je důsledkem různorodých činností, k nimž docházelo v průběhu vedeného přestupkového řízení. Předně se jednalo o provedení kontrolní činnosti hlídkou výkonového zpoplatnění, zahájení a vedení správního řízení v prvním stupni, vyřízení žadatelem vznesených námitek podjatosti, stížnosti a žádosti o prošetření způsobu vyřízení stížnosti, jakož i vedení řízení o řádných opravných prostředcích uplatněných žadatelem, a v neposlední řadě následných úkonů spojených s prováděným přezkumným řízením.
  6. Žádná konkrétní písemná pověření osob, které přišly do kontaktu se spisem v souvislosti se správními činnostmi neexistuje, resp. jejich „pověření" plyne standardně z titulu jejich funkce a služebního zařazení. Jednotlivé funkce těchto osob byly žadateli sděleny v rámci odpovědi o poskytnutí informace č. j. 33375/2019-900000-202.

K části, ve které se žadatel dotazuje na mzdu pracovníků, byla zaslána výzva k doplnění o sdělení, jakým způsobem jsou ve Vašem případě splněny podmínky k tzv. platovému testu a to s ohledem na závěry Ústavního soudu v nálezu sp. zn. IV. ÚS 1378/16 ze dne 17. 10. 2017, pod č.j. 33375-3/2019-900000-202.

 

Na základě rozhodnutí nadřízeného orgánu č.j.: MF- 20383/2019/3902-3 zaevidovaným pod č.j. 33375-9/2019-900000-202, Generální ředitelství cel projednalo znovu Vaši žádost z 4. 7. 2019 a níže Vám poskytuje část odpovědi, která se týkala mzdy/platu osob, které přišly do kontaktu s předmětným spisem č.j. 29997/2019/900000-311, přičemž na část poskytnutí odpovědi vydal povinný subjekt rozhodnutí o částečném odmítnutí pod č.j. 33375-14/2019-900000-202, které Vám je zasláno prostřednictvím datové schránky zvlášť.  

 

Poskytnutá odpověď:

Výše dekretovaného platu pprap. Stanislava Zogaty, t. č. referent výkonového zpoplatnění, oddělení 63 – Kontrol zpoplatněných komunikací (od 1.1.2013 do 31. 10. 2016 ve funkci referent výkonového zpoplatnění) byl:

Měsíční platový tarif: 23 980,- Kč,

Zvláštní příplatek – rizikový: 4 000,- Kč,

Osobní příplatek: 1 800,- Kč

 

a výše dekretovaného platu prap. Pavla Labaje, t. č. referent výkonového zpoplatnění, oddělení 63 – Kontrol zpoplatněných komunikací (od 1. 9. 2013 do 31. 3. 2018 ve funkci referent

výkonového zpoplatnění) byl:

Měsíční platový tarif: 27 440,- Kč,

Zvláštní příplatek – rizikový: 4 000,- Kč,

Osobní příplatek: 1 000,- Kč.

 

Stránka byla publikována dne: 10.09.2019 13:27
Skočit na začátek stránky