CZ EN Translate
Menu

​Požadované informace:

1) Z jakého důvodu nejsou zveřejněny údaje požadované dle § 134zo odst. 4 zákona č. 353/2003 Sb., o spotřebních daních (dále jen "ZSpD") (na webových stránkách GŘC jsem je nenalezl, pokud zveřejněny jsou, prosím o sdělení odkazu)

2) Na odpověď dle SvInf ze dne 5. 8. 2020, č.j. 36460-11/2020-900000-202 bylo uvedeno, že na úseku surového tabáku je registrováno několik tzv. běžných plátců spotřební daně ze surového tabáku. Prosím o sdělení, o jaké subjekty se jedná (chemické podniky, farmaceutické podniky, zpracovatelé tabákových výrobků apod.- nejde mi o sdělení jména nebo firmy, ale o povahu takových plátců).

3) Za účinnosti současné sazby spotřební daně z tabákových výrobků, od jaké ceny pro konečného spotřebitele za krabičku cigaret se aplikuje minimální sazba spotřební daně dle § 104 odst. 7 ZSpD,

4) Jaká činnost je dle celní správy považována za úpravu a zpracování surového tabáku ve smyslu § 134zz odst. 2 ZSpD

 

Poskytnutá odpověď:

1) Tyto informace nejsou správcem daně zveřejněny z důvodu, že neexistuje a od počátku účinnosti registrační povinnosti osob skladujících surový tabák (tedy zákona č. 157/2015 Sb.) ani neexistoval, byť jen jediný potenciální adresát těchto informací. Všechny dosud registrované osoby skladující surový tabák, byly zároveň plátci daně z tabákových výrobků a z tohoto důvodu nemusely ze zákona splňovat podmínku poskytnutí kauce, tj. žádná kauce ve věci registrace osoby skladující surový tabák nebyla nikdy poskytnuta. V takovém případě je tedy zcela bezpředmětné hovořit o snížení kauce, pro které je mimo jiné podmínkou i nepřetržitá registrace osoby skladující surový tabák nejméně po dobu tří po sobě jdoucích let.

2) V oblasti registrace k dani ze surového tabáku se jedná zpravidla o nahodilé plátce, přestože jim daňová povinnost mohla vzniknout ve více zdaňovacích období. Pojem nahodilý lze v předchozí větě chápat spíše jako „nedobrovolný", a jedná se tedy o plátce, kteří naložili nebo opakovaně nakládali se surovým tabákem způsobem zakládající daňovou povinnost. Z tohoto důvodu byli tito plátci zpravidla registrováni k dani a daň jim byla vyměřena tzv. ex officio, přičemž ne zřídkakdy se jedná o fyzické osoby.

3) Pro stanovení ceny pro konečného spotřebitele jednotkového balení cigaret, od které bude použita minimální sazba daně dle ust. § 104 odst. 7 ZSpD je potřeba znát (z Vašeho dotazu) neznámou – počet kusů v tomto jednotkovém balení. Bez této neznámé, nelze tuto cenu jednoznačně stanovit, neboť je zcela logicky pro různá jednotková balení (myšleno počtem kusů cigaret) rozdílná. Při znalosti této neznámé – počtu kusů v jednotkovém balení, lze pak pro výpočet této ceny použít zcela triviální postup, konkrétně rovnice, resp. nerovnice o jedné neznámé.

4) Pojmy úprava a zpracování ve smyslu ust. § 134zz odst. 2 ZSpD nebyly dosud dle nám dostupných informací vyloženy. Lze však s určitostí konstatovat, že jakékoliv zpracovatelské operace předcházející samotnému řezání nebo jinému dělení, kroucení nebo lisování do desek, tedy sušení, fermentace, odřapíkování (vyžilování) za takové úpravy nebo zpracování považovány budou, a naopak změna vnějšího obalu skladovaného surového tabáku např. z důvodu „rozvažování" do obalů menších se za takovou úpravu nebo zpracování považovat nebude.

Stránka byla publikována dne: 20.10.2020 14:07
Skočit na začátek stránky