CZ EN Translate
Menu
Dne 15. března 2024  odeslal Celní úřad pro K​rálovéhradecký kraj právnické osobě D. V.  odpověď na žádost o poskytnutí informace dle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, č. j. 70155-3/2024-550000-11 v tomto znění:Poskytnutí informace v souladu se žádostí podle zákona č. 106/1999 Sb. o svobodném přístupu k informacímCelní úřad pro Královéhradecký kraj se sídlem Bohuslava Martinů 1672/8a, 501 01 Hradec Králové (dále jen „celní úřad“) obdržel dne 1. 3. 2024 Vaši žádost o poskytnutí informací dle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „informační zákon“). Žádost je součástí Vaší písemnosti označené jako „Stanovisko ke kontrolnímu zjištění“ ze dne 29. 2. 2024, kde je v závěru textu uvedeno: „POŽADAVEK PŘEDSEDY DRUŽSTVA VLASTNÍKŮ POLICE NAD METUJÍ: VYČÍSLENÍ FINANČNÍCH NÁKLADŮ NA KONTROLU NA ZÁKLADĚ ZÁKONA Č. 106/1999 S. (VE ZNĚNÍ POZDĚJŠÍCH PŘEDPISŮ) O SVOBODNÉM PŘÍSTUPU K INFORMACÍM“

Z Vašeho podání lze dovodit, že žádáte o vyčíslení nákladů na daňovou kontrolu prováděnou celním úřadem u Vaší společnosti, která je zaevidována pod číslem DK0005/23/550502 a jež byla zahájena dne 31. 5. 2023.

Celní úřad jako povinný subjekt ve smyslu informačního zákona k podané žádosti sděluje následující informace:

Celnímu úřadu v souvislosti s prováděním daňovém kontroly číslo DK0005/23/550502 vznikly náklady ve výši 2.020,20 Kč.

Finančními náklady na provádění daňové kontroly u Vaší společnosti se rozumí takové náklady, které vznikly při provádění kontrolních úkonů v souvislosti s předmětnou daňovou kontrolou a které by celnímu úřadu jinak nevznikly, neprováděl-li by tuto kontrolu. Zároveň mezi tyto náklady lze započítat pouze ty náklady, které jsou přímo přiřaditelné k této daňové kontrole. Započitatelnými náklady tak mohou být náklady na provedení kontrolních úkonů v místě, které se nenachází v místě sídla celního úřadu. Mohou jimi tedy například být náklady na použití služebního motorového vozidla do místa provádění kontrolních úkonů nebo náklady na stravné příslušníků provádějících kontrolní úkony mimo místo služebního působiště.

Na druhou stranu mezi náklady nelze přiřadit fixní náklady, které by celnímu úřadu vznikly i tehdy, pokud by neprováděl tuto konkrétní daňovou kontrolou. Tyto náklady jsou spojené s výkonem působnosti celního úřadu. Příkladem nezapočitatelných nákladů jsou náklady na mzdu příslušníků zařazených na oddělení daňových kontrol, kteří zajišťovali provedení kontrolních úkonů v rámci předmětné daňové kontroly. Tito příslušníci vykonávali úkony v rámci jim svěřené působnosti a jim přidělených úkolů a mzdové náklady by jim vznikly bez ohledu na to, že prováděli úkony při daňové kontrole u Vaší společnosti. Kromě toho ani nelze stanovit přesnou dobu, po kterou se příslušník věnoval úkonům vztaženým ke konkrétní daňové kontrole. Je tomu z toho důvodu, že příslušníci při výkonu svých kontrolních pravomocí provádí současně úkony ve více než jedné daňové kontrole a časová dotace jednotlivých úkonů vztažených k jedné kontrole není sledována.

Celní úřad konstatuje, že v souvislosti s prováděním daňové kontroly číslo DK0005/23/550502 nad rámec fixních nákladů spojených s výkonem jeho působnosti vznikly pouze náklady za použití služebního motorového vozidla na cestu z místa služebního působiště kontrolujících příslušníků (Náchod) do sídla Vaší společnosti (Police nad Metují). Jednalo se o 7 služebních jízd, při kterých bylo ujeto 259 km (7 x 37 km).

Celní úřad při stanovení jejich výše vycházel z vyhlášky č. 467/2022, o změně sazby základní náhrady za používání silničních motorových vozidel a stravného a o stanovení průměrné ceny pohonných hmot pro účely poskytování cestovních náhrad pro rok 2023 (dále jen „vyhláška“). Celkové náklady tvoří součet nákladů za použití služebního vozidla a nákladů na pohonné hmoty. Při jízdách bylo použito vozidlo KIA Ceed, SPZ 4AB 7135, jehož průměrná spotřeba pohonných hmot dle technického průkazu je 6,3 l /100 km (kombinovaná spotřeba dle technického průkazu).

Vypočtené náklady za použití služebního vozidla činí 1.346,80 Kč.

  • sazba základní náhrady dle vyhlášky: 5,20 Kč/km

  • počet ujetých km: 259 km

  • celkem: 259 x 5,20 = 1.346,80 Kč

Vypočtené náklady na pohonné hmoty činí 673,40 Kč.

  • průměrná spotřeba vozidla: 6,3 l/100 km

  • průměrná cena pohonných hmot dle vyhlášky: 41,20 Kč/l (benzin 95 oktanů)

  • náklady na 1 km: 41,20 x 6,3/100 = 2,60 Kč

  • počet ujetých km: 259 km

  • celkem: 259 x 2,60 = 673,40 Kč

Vypočtené celkové náklady činí 2.020,20 Kč.

  • náklady za použití vozidla: 1.346,80 Kč

  • náklady na pohonné hmoty: 673,40 Kč

  • celkem: 673,40 + 1.346,80 = 2.020,20 Kč

 

 

 

 

plk. Ing. Radek Zezulka
zástupce vedoucího odboru
a vedoucího oddělení 11 – Právních a správních činností
Celní úřad pro Královéhradecký kraj

 



Stránka byla publikována dne: 25.03.2024 5:59
Skočit na začátek stránky